Εκατομμύρια οδηγοί έχουν ονειρευτεί ένα αυτοκίνητο που θα μαζεύει και θα βολεύεται σχεδόν σε κάθε ελεύθερη χαραμάδα. Τα όνειρά τους φαίνεται ότι θα γίνουν πραγματικότητα χάρη στο πειραματικό μοντελάκι Hiriko, το οποίο παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων στην έδρα της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες. Το διθέσιο όχημα μοιάζει με υπερμεγέθη φούσκα που αρκεί να πατήσεις έναν διακόπτη για να μαζέψει το αμάξωμα και να περιοριστεί το μήκος του στο 1,50 μέτρα, ώστε να μπορεί να εκμεταλλευτεί και την τελευταία σπιθαμή κενού χώρου μέσα στην πόλη.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι όμως και η αποβίβαση από το διθέσιο σαλονάκι, η οποία γίνεται από το μπροστινό μέρος του αμαξώματος και αφού ανασηκωθεί προηγουμένως το παρμπρίζ κατά τα πρότυπα της τρίτροχης BMW Isetta της δεκαετίας του ’60.
Για τη κίνηση του επαναστατικού Hiriko φροντίζουν τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, των οποίων η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Το φουτουριστικό πρωτότυπο αποτελεί προϊόν συνεργασίας επτά βασικών επιχειρήσεων και του Αμερικανικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας και της Μασαχουσέτης (MIT) – μάλιστα η ονομασία Hiriko σημαίνει στη γλώσσα της Βοσκίας «αστικό», θέλοντας έτσι να οριοθετήσει το πεδίο δράσης του. ΟΙ φορτισμένες μπαταρίες προσφέρουν αυτονομία για περίπου 120 χιλιόμετρα, ενώ οι τροχοί μπορούν να περιστραφούν έως 360 μοίρες για αναβαθμισμένη ευελιξία.
Η Ε.Ε. χρηματοδότησε το κόστος της εξέλιξης του πτυσσόμενου μίνι με κονδύλια τα οποία προορίζονταν για την ενίσχυση της υποβαθμισμένης ευρωπαϊκής περιφέρειας και το Hiriko έκανε την παρθενική του εμφάνιση στη δημοσιότητα το 2010. Τώρα βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο εξέλιξης, αφού τα πρώτα μοντέλα θα αρχίσουν να παραδίδονται τον επόμενο χρόνο κυρίως σε δήμιους, όπου θα ενσωματωθούν σε πρόγραμμα ωριαίας μίσθωσης (car sharing). Πάντως υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας του Hiriko από ιδιώτες σε τιμές αγοράς γύρω στα 12.500 ευρώ. Ενδιαφέρον για την απόκτηση του ηλεκτρικού Ι.Χ. που απλώνεται και μαζεύεται σαν ακορντεόν έχουν εκδηλώσει μεταξύ άλλων οι πόλεις του Βερολίνου, της Βαρκελώνη, του Σαν Φρανσίσκο και του Χονγκ Κονγκ, ενώ γίνονται συζητήσεις με τις δημοτικές αρχές του Παρισιού, του Λονδίνου, της Βοστώνης, του Τούμπαι και των Βρυξελλών
Το είδαμε ΕΔΩ